עזרה

כללי

כדי להיכנס למערכת "מקוונים" אתם צריכים להזין את שם המשתמש והסיסמה שקיבלתם ממשרד החינוך. אם אתם לא יודעים את שם המשתמש והסיסמה, יש שני דרכים לקבל אותם:

במוקד הסיסמאות של משרד החינוך

03-9298888, שלוחה 4 המוקד פעיל בימים א'-ה' בין השעות 7:30-22:00

כניסה באמצעות SMS- מזינים תעודת זהות ומקבלים קוד כניסה באמצעות SMS.

אם מספר הטלפון או כתובת הדוא"ל של התלמיד/ה מעודכנים במשרד החינוך, ניתן למלא תעודת זהות סיסמה וישלח לינק לעדכון סיסמא לנייד או למייל.

קיבלתם שם משתמש קבוע וסיסמה ראשונית?
לאחר שתזינו אותם בעמוד ההזדהות של משרד החינוך תתבקשו להחליף לסיסמה קבועה.
מעכשיו תוכלו להיכנס למערכת השיעורים הפרטיים בכל פעם שתרצו.

הדרישות מינימליות. תצטרכו לוודא שיש לכם:

  • חיבור יציב לאינטרנט- וויי פיי או קווי, העיקר שהחיבור טוב ואין ניתוקים.
  • מיקרופון ואוזניות – כדי שתוכלו לדבר עם המורה בזמן השיעור.
ועוד כמה המלצות:
  • המערכת פועלת הכי טוב עם מחשב שולחני, מחשב נייד או טאבלט מסוג אנדרואיד
  • הדפדפן הכי מתאים לשימוש במערכת הוא כרום של גוגל בדפדפנים אחרים ייתכנו בעיות.
    סתם שתדעו, דפדפן אקספלורר או אדג' לא מומלצים לשימוש במערכת, אך כן מומלצים להורדת דפדפן כרום. הורדת דפדפן כרום
  • מערכת ההפעלה המומלצת היא ווינדוס 7 ומעלה.
  • עם הטלפון הסלולרי תוכלו להיכנס למערכת ולהזמין שיעור פרטי אונליין.
  • את השיעור הפרטי או מורה עכשיו תוכלו לקיים דרך המחשב או הטאבלט בלבד, ולא דרך הטלפון.
  1. לוחצים על כפתור התחברות למערכת. תמונת כפתור ההתחברות
  2. מכניסים את קוד המשתמש וסיסמת ההזדהות שלכם במשרד החינוך . תמונת הזנת שם משתמש וסיסמה במשרד החינוך
  3. לוחצים על כניסה.
תהליך הנגשת האתר הושלם בהצלחה.

השקענו מאמצים וזמן רב בכדי שהאתר יהיה נגיש, במידה ונתקלתם בבעיית נגישות נשמח כי תעדכנו אותנו על כך ונתקנה.
לחצו כאן לשליחת פנייה בנושא נגישות

מטרת משרד החינוך באתר היא לתת למורה תמיכה נקודתית בנושאים טכנו-פדגוגיים. השתתפות בשיעור בודד או במספר שיעורים בודדים אינה מזכה בגמול.

שיעור פרטי

  1. בחרו את הנושא בו תרצו לקבל עזרה, למשל מתמטיקה 5 יחידות.
  2. בסוג השיעור בחרו שיעור פרטי .
  3. הקליקו על "חיפוש שיעור"
  4. בחרו מורה ולחצו על "הזמינו שיעור" .
  5. ימים בהם יש למורה זמינות יסומנו בלוח השנה. בחרו את השעה שמתאימה לכם מתוך רשימת השעות הזמינות ולחצו על המשך.
  6. במסך סיכום ההזמנה- כיתבו את הנושא אותו תרצו ללמוד, בדקו את כל המידע ולחצו על אישור הזמנה .
  7. השיעור שהוזמן יופיע באזור האישי תחת השיעורים שלי.

שיעור קבוצתי

  1. בחרו את הנושא בו תרצו לקבל עזרה, למשל מתמטיקה 5 יחידות.
  2. בסוג השיעור בחרו שיעור קבוצתי.
  3. הקליקו על "חיפוש שיעור".
  4. בחרו שיעור עם נושא שמתאים לכם ולחצו על "בחרו מועד" .
  5. במסך שיפתח תוכלו לבחור את המועד המתאים לכם להשתתפות בשיעור ולחצו על המשך .
  6. במסך סיכום ההזמנה- בדקו את כל המידע ולחצו על אישור הזמנה.
  7. השיעור שהוזמן יופיע באזור האישי תחת השיעורים שלי.

השיעורים שלי

  1. שיעורים עתידיים שהוזמנו: כל השיעורים הפרטיים שהזמנתם, שם המורה, תאריך ושעה. מספר דקות לפני מועד השיעור יופיע כפתור ירוק לכניסה לשיעור, הקלקה עליו ואתם בשיעור.
  2. שיעורים שבוטלו: השיעורים שבטלתם יוצגו בצבע וורוד, תוכלו לבטל שיעורים שקבעתם בטווח של מעל 24 שעות מזמן השיעור שנקבע.
  3. יומן: לוח שנה ובו מסומנים התאריכים בהם קבעתם שיעור
  4. מורים שלימדו אותי: למדתם עם מורה שהיה ממש מוצלח? רוצים לחזור וללמוד איתו? תוכלו למצוא אותו בקלות ברשימת "המורים שלימדו אותי"
  5. כפתור לעריכת הפרופיל שלי: בתוך אזור זה תוכלו לערוך את הפרטים שלכם.
ביטול שיעור אפשרי רק עד שעתיים לפני השיעור.

  1. כדי לבטל עברו עם העכבר בתוך המלבן של השיעור והקליקו על ה – .
  2. אשרו את הביטול על ידי הקלקה על "ביטול שיעור", אם התחרטתם הקליק על "חזרה".
השיעור יישאר בלוח "השיעורים שלי" בצבע וורד.

חדר הלימוד

עליכם להתחבר למערכת בכדי להיכנס לחדר הניסיון

אם אתם לא שומעים משתתף אחר בחדר, ייתכן שהבעיה אצלכם במחשב או ברמקולים.

  1. יש לוודא שהרמקולים מחוברים ושהוולים במחשב וברמקולים לא נמוך מדיי. יש לוודא שהרמקולים עובדים באתר אחר, למשל יוטיוב. ולבדוק את השמע. הגברת עוצמת השמע במחשב
  2. יש לעשות רענון (ריפרש) לדף. ולבדוק את השמע. רענון הדף
  3. יש לסגור את כל החלונות בדפדפן (בראוזר), ואז לפתוח אותו שוב ולהתחבר מחדש. ולבדוק את השמע.
  4. יש לעשות הפעלה מחדש למחשב (ריסטרט). ולבדוק את השמע.
  1. יש לסגור את כל החלונות והטאבים מלבד החלון של הכיתה הוירטואלית ולעשות ריפרש. רענון העמוד
  2. נסו להגביר את הווליום ברמקולים.
  3. הגבירו את הווליום במחשב. הגברת עוצמת השמע במחשב
  4. הגבירו את הווליום של הדפדפן (בראוזר) במערבל העוצמה. הגברת עוצמת השמע של הדפדפן במחשב
  1. כנראה שחיבור האינטרנט אינו יציב. נסו להתקרב לראוטר או להתחבר בחיבור קווי (כבל רשת).
  1. ודאו שקיבלתם הרשאה למיקרופון - האייקון של המיקרופון שלך צריך להיות כתום או ירוק. אייקון מיקרופון כתום
  2. יש לאשר שימוש במיקרופון. בקשת האישור תופיע רק בפעם הראשונה. אישורים והגדרות בדפדפן כרום
  3. יש לודא שחיבור המיקרופון מתאים למחשב. יש מחשבים עם חיבור משותף למיקרופון והאוזניות ויש מחשבים עם שני חיבורים נפרדים.
  4. יש לודא שהמיקרופון אינו מושתק בכפתור שנמצא פיסית על המיקרופון.
  5. יש לבצע בדיקה שהמיקרופון אינו מושתק בהגדרות המחשב.
  6. שלב א - קליק ימני על האייקון של הרמקול בתחתית המסך ובחירת האופציה התקני הקלטה (recording devices). בחירת התקני הקלטה שלב ב - בחירת המיקרופון הפעיל ולחיצה על כפתור אפשרויות (properties). לחצן אפשרויות התקני הקלטה שלב ג - יש לבחור בטאב רמות (levels) ולהגביר את המיקרופון לערך גבוה (90-100). שינוי עוצמת התקני שמע וקלט
  7. נסו לבחור מיקרופון אחר מהרשימה. בחירת המיקרופון מרשימה
תפריט בחלון השיעור
  1. להעלאת קובץ/תמונה הקליקו על החץ הכחול. חץ כחול בתפריט
    להסבר נוסף ראו סעיף "איך מעלים שאלה לחדר הווירטואלי?".
  2. לשמירת הלוח בסוף השיעור הקליקו על המלבן הכחול (דיסקט). אייקון דיסק בתפריט
  3. לכתיבה הקליקו על אחד העפרונות שבחדר. אייקון עיפרון בתפריט
  4. לבקשת רשות דיבור מהמורה הקליקו על "היד להצבעה". אייקון יד בתפריט
  5. לדיבור הקליקו על המיקרופון נמצא ליד שמכם ובערכת הסמלילים שמעל הלוח. דאגו שיהיה פעיל (כתום או ירוק). אייקון מיקרופון בתפריט